Nedělní večer na Filmovce patřil i divadlu. S bláznivou groteskou německého dramatika Freda Apkea Slepice na zádech ve vyprodaném Slováckém divadle vystoupili Tatiana a Vojtěch Dykovi.
I když na jevišti nehrají manželský pár, představují se Dykovi divákům v zábavné dvouhodinové etudě, ve které je jejich dokonalá partnerská souhra velmi citelná. Do domu opuštěného podivína Sebastiana Bonsche hrajícího na violoncello vtrhne v noci jeho sousedka Margret Kobaldová. A přizná se sousedovi k šokujícímu činu, že zabila vlastního manžela.
Bonsch navzdory tomu, že má rád vlastní klid, se rozhodne bláznivé sousedce nabídnout pomoc a společnými silami se snaží přijít na to, co Kobaldovou k činu vedlo. Divák si v tu chvíli uvědomí, co se skrývá za humorem mezi řádky. Aktéři vzájemným dialogem rozkrývají hořkou pravdu a bolestivou stránku života. „Když položíte slepici na záda, dělá že je mrtvá, aby přežila,“ zazní v jednu chvíli z úst Bonsche.
Hřejivý divácký zážitek směřuje ke konci, kdy se sousedé začínají více sbližovat. Vědomí, že na scéně stojí skuteční manželé, vnáší do mnoha obrazů další významovou rovinu. Jejich výkon odměnili diváci ovacemi ve stoje.
Celé představení zdobila nenápadná, ale často velmi náročná pohybová složka, na které spolupracoval Marek Zelinka. Hru německého divadelníka uvedlo na své letní scéně pražské divadlo Ungelt poprvé v roce 2021 v překladu Michala Kotrouše a režii Jaromíra Dulavy.
Autor: Barbora Směřičková
Foto: Marek Malůšek