Industry program filmové a audiovizuální výchovy
Industry program na LFŠ 2023 (29.7.-1.8.2023)
Od soboty 29. července do úterý 1. srpna se v rámci otevřeného programu festivalu setkají čeští i zahraniční hosté z řad učitelů, lektorů volnočasových kroužků a dílen, kinařů nebo edukátorů galerií a muzeí.
Program
Hosté
Martina Voráčková
Martina Voráčková, většinu svého profesního života učitelka výtvarného oboru ZUŠ, v současné době lektorka a metodička projektu Animánie, který v roce 2005 v Plzni založila. Lektoruje programy filmové výchovy na základních a středních školách, akreditovaný seminář pro učitele, týdenní soustředění animace pro děti a mládež. S týmem Animánie pracuje na rozsáhlejším online projektu Animetod, jež slouží jako metodika filmové výchovy se zaměřením na animaci určená učitelům, rodičům či samotným mladým tvůrcům.
Maja Pilati
Maja Pilati je filmařka působící střídavě v Münsteru a Barceloně. Po absolvování magisterských studií v oboru Multimediální techniky pro film a video na Akademii výtvarných umění v Milánu zakotvila ve španělské laboratoři CraterLab, kde se věnovala práci s analogovým filmem. Dlouhodobě se podílela na chodu filmového festivalu Analogica v Bolzanu, řadu let natáčí jako nezávislá filmařka v Barceloně a v poslední době také v Münsteru, kde pravidelně sedá i za kameru.
Jana Nestler
Jana Nestler je multidisciplinární umělkyně a kulturní mediátorka působící v německém Münsteru. Od roku 2017 studuje výtvarnou výchovu a výtvarné umění na münsterské Akademii umění, kde spolu s Daniele Buetti a Keren Cytter vede i kurz řemeslné tvorby. Ve vlastní tvorbě pak využívá zejména přírodních materiálů a objektů či filmových a zvukových záznamů. Vedle studií působí v místním filmovém centru Filmwerkstatt Münster, kde pořádá filmové semináře pro děti a pro dospělé.
Veronika Stojanovová
Veronika Stojanovová je edukátorkou GHMP od ledna 2021. S edukačním oddělením externě spolupracuje od roku 2015 (projekty, propagační materiály). Koncipuje a realizuje vzdělávací aktivity pro všechny cílové skupiny s důrazem na všechny typy škol k výstavám ve všech objektech GHMP. Specializuje se na online edukaci, přesahy k novým médiím, ekologii a environmentu. Zajímá se dlouhodobě o smysluplné využívání digitálních technologií v edukaci. Věnuje se také počítačové grafice, střihu a animaci, což vedlo k realizaci edukačních videí pro GHMP. Má přes 7 let praxe jako výtvarná pedagožka na ZUŠ, od r. 2007 působí i jako grafická designérka. Je členkou Komory edukačních pracovníků RG ČR, INSEA (International Society for Education through Art), Asociace výtvarných pedagogů a Platformy uMĚNÍM (Platforma pro kreativní vzdělávání). V rámci mezinárodního projektu App Your School ukázala, že VV svým interdisciplinárním charakterem může zajímavě a přínosně propojit fyziku, environmentální výchovu a digitální nástroje. Vystudovala SŠ propagační grafiky a výtvarnou výchovu na Pedagogické fakultě UK v Praze.
Martin Černý
Martin Černý působí od roku 2022 ve vedení Národního filmového muzea NaFilM. Aktivně se podílí na provozu muzea, v roli kurátora na vzniku nových částí expozice a zodpovídá za mezinárodní projekty zaměřené na implementaci nových technologií do expozice muzea (rozšířená realita, herní principy). Jako koordinátor se dramaturgicky podílí na aktivitách platformy pro muzejní inovaci a edukaci museUM JINAK, jejíž vznik v roce 2022 iniciovalo muzeum NaFilM. V oblasti filmu působí již od roku 2014, kdy pracoval jako koordinátor pro krátké a dokumentární filmy v Czech Film Center a od roku 2019 byl zodpovědný za PR a propagaci streamovací platformy DAFilms. Vystudoval obor Filmová studia na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.
András Müllner
András Müllner (*1968) je docentem Ústavu médií a komunikace na Univerzitě Loránda Eötvöse v Budapešti. Je zakladatelem a současným ředitelem Výzkumného centra pro malá média a kulturu a vedoucím filmového klubu Roma Visual Lab, v němž probíhají i kurzy pro veřejnost. Předmětem jeho odborného zájmu je neo-avantgardní umění, vizuální kultura a dějiny a teorie participativních intervencí ve filmu. Müllner je editorem několika sbírek esejů, jež se tímto tématem zabývají, dále publikoval sbírku vlastních esejů (The Emperor’s New Clothes, Neo-avant-garde Mosaic) a jednu malou monografii (Mirror of Darkness). Je členem dozorčí rady výzkumného centra Artpool, Romského institutu a Maďarského spolku filmových studií.