Pořadatelem Letní filmové školy je Asociace českých filmových klubů. Ač je Filmovka jejím vrcholným svátkem, můžete se s činností Asociace setkat v průběhu celého roku. A na Filmovce vám AČFK své projekty představí.
Základem AČFK jsou filmové kluby, do kterých se chodí už od šedesátých let minulého století. A ač se za tu dobu mnohé změnilo, to podstatné zůstalo – společná setkávání, sledování a sdílení filmů, které se vymykaly a vymykají běžné nabídce kin. Dnes je AČFK kromě pořadatele jednoho z největších filmových festivalů u nás i distribuční společností a partnerem mezinárodního projektu filmové výchovy CinEd.
Na Letní filmové škole AČFK každoročně udílí své výroční ceny. Laureáty jsou osobnosti české a světové kinematografie i zástupci filmových klubů.
„Mám velkou radost, že na letošní LFŠ předáme Výroční cenu AČFK hned dvěma skvělým klubistům Jitce Donátové a Romanu Marčákovi z FK v Pardubicích za jejich dlouholetou péči o tento filmový klub, který promítá nestandardně v multiplexu, kde se mu ale pořád daří moc dobře. A tak se moc těšíme, až jim všichni společně velkým potleskem v kině Hvězda poděkujeme, protože si to skutečně zaslouží,“ říká ředitelka Letní filmové školy a předsedkyně Rady AČFK Radana Korená.
AČFK představuje na festivalu každoročně i svoji distribuční činnost. Mimořádně krásnou, byť zneklidňující vizi dystopické budoucnosti White Plastic Sky uvede osobně režisérská dvojice Tibor Bánóczki a Sarolta Szabóová. Film bude mít v českých kinech premiéru 12. října.
V sekci AČFK adieu budou mít diváci možnost rozloučit se se snímky, kterým končí distribuční monopol (Monsieur Chocolat, Frank, Rock’n Roll či Nick Cave: 20 000 dní na Zemi).
Posedmé na Letní filmové škole vyberou diváci v rámci sekce LFŠ uvádí film, který v lednu následujícího roku vstoupí do české distribuce. Letos budou mít na výběr z vtipné i dojemné španělské tragikomedie o pozdním sexuálním probuzení s názvem Mamacruz, která oslavuje sílu ženství a poukazuje na pokrytectví náboženských opresí, coming-of-age dramatu Delegace, jež konfrontuje osobní příběhy izraelských středoškoláků s tragickou historií židovských pogromů, a dánského psychologického dramatu Kodaň neexistuje, které je stylizovanou a emocionálně hutnou studií jednoho partnerského vztahu.